عضویت در خبرنامه
برگزیده ها
آخرین مطالب ( فارسی )
کتاب‌ها
( فارسی )
2018-09-12
قرآن كريم وترجمة معانى آن بزبان فارسى
مقاله ها
( فارسی )
2018-04-25
آیا كتاب «الإمامة و السياسة» از ابن قتیبه دینوری است؟
کتاب‌ها
( فارسی )
2018-02-13
دیدگاه خاورشناسان و اسلام پژوهان غربی را در مورد شخصیت حضرت محمد صلی الله علیه وسلم بیان می‌نماید. نویسنده در این اثر خواندنی، با استفاده از مقالات و کتاب‌های دانشمندان غربی، سخنان آنان را در مورد شخصیت بی‌نظیر پیامبر اسلام نقل کرده و دیدگاه‌شان را در مورد نقش و تأثیرگذاری آن پیامبر ارجمند در فرهنگ و تاریخ بشری بیان می‌کند.
کتاب‌ها
( فارسی )
2018-02-13
موضوعی که امروزه در جامعه‌ی بشری مطرح شده و برای رسیدن به پاسخ آن نظریات گوناگونی ارائه شه است، موضوع آفرینش انسان و یا به معنای کامل‌تر چگونگی آغاز خلقت است. اصل این رساله که برگرفته از درس قرآن است، محتوایی بسیار غنی پیرامون چگونگی آغاز خلقت دارد و به نحو علمی به کاوش و بررسی این دیدگاه‌ها پرداخته است و در پایان نیز نظر قرآن کریم و احادیث رسول الله صلی الله علیه وسلم را در این باره بررسی و بیان نموده است.
کتاب‌ها
( فارسی )
2018-02-13
در شیوه سجده‌رفتن از قیام نماز در بین فقها اختلافاتی می‌باشد و هرکدام طبق ادله‌ای که دارند شیوه‌ای را برای خود انتخاب کرده و برطبق آن عمل می‌کنند. نویسنده سعی کرده است که در این تحقیق آنچه که از نظر ادله قوی می‌باشد را انتخاب کرده و با براهین و ادله تقویت نماید. ساختار این کتاب به نحوی است که ابتدا نظر فقهای کرام را در مورد شیوه‌ی به سجده رفتن را جمع آوری نموده و سپس دلایل اقوال ائمه را بررسی می‌کند و در نهایت به نقد و ترجیح آرا می‌پردازد.
کتاب‌ها
( فارسی )
2018-02-13
این کتاب پژوهشی در رابطه با مسئله شنیدن و یا نشنیدن مردگان است. در رابطه با این مسئله مدت مدیدی است که میان علما اختلاف نظر وجود داشته و خصوصا مسلمانان شبهه قاره هند در این مورد بیشتر به نزاع و بحث های طاقت‎فرسایی پرداخته اند تا موافقین شنیدن مردگان را ثابت نموده و مخالفین کوشیده اند که آن را رد نمایند. نویسنده این کتاب مدعی است که این مسأله از تمام ابعاد آن نه برای مؤیدان سماع اموات و نه منکران آن روشن نبوده است و دو طرف در برخی جوانب محق و از برخی جوانب این بحث غافل بوده‌اند.
کتاب‌ها
( فارسی )
2018-02-13
در این اثر ارزشمند، ترجمه و تفسیر سوره فاتحه و سوره بقره با ذکر مسائل مهم تفسیری بر محور اصل مهم اعتقادی مسلمانان «توحید»، نگاشته شده است.نویسنده اساس کار خود در این تفسیر «تفسیر فتح القدیر علامه شوکانی رحمه الله» با تحقیق و اختصار دکتر محمد سلیمان الاشقر قرار داد است، سپس در شرح و بیان بیشتر، از تفاسیر معتبر اهل سنت استفاده نموده است. همچنین سبک نگارش و استفاده از منابع مهم تفسیری از ویژگی‎های دیگر این کتاب است که می‎تواند اثری مفید برای قرآن پژوهان بوده و در نشر مفاهیم قرآنی کارآمد واقع گردد.
کتاب‌ها
( فارسی )
2018-02-13
عنوان این کتاب «وعده‌های قرآن در خصوص پیروزی و استقرار اسلام» است که به موضوع وعده‌هایی که خداوند به بندگان مؤمن صادقش داده و در آن‌ها به مؤمنین مژده‌ی پیروزی اسلام بر دیگر ادیان، و پیروانش داده شده است، می‎پردازد.
کتاب‌ها
( فارسی )
2017-11-19
قرآن معجزه‌ی جاودان اسلام مرزهای زمان و مکان را درهم شکست و بسان مشعل فروزان بر تارک اعصار درخشید و مسلّم است که هراس دشمن بدلیل تأثیریست که قرآن در میان جوامع اسلامی می‌گذارد و در روح و متن این جامعه، دگرگونی و انقلاب، تحرک و جهش را به ارمغان می‌آورد و شکی نیست که باید برای جلوگیری از نفوذ قرآن در نفوس، و در نتیجه از گسترش این آیین الهی در هراس باشند. کتاب حاضر راهنمای سودمندی است در مراجعه به قرآن و آشنایی به تعالیم روح‌بخش آن که مؤلف ارجمند با استادی و درایت کامل به رشته‌ی تحریر درآورده است و در واقع دُرهای نایابی را در این صفحات اندک جا داده است.
کتاب‌ها
( فارسی )
2017-11-19
علت و فلسفۀ چند همسری را بیان نموده و به شبهات و پرسش‌ها در این زمینه پاسخ می‌گوید. هدف نویسنده از تدوین این اثر کوتاه، پاسخ به جنجال‌هایی است که مسیحیان اروپایی پیرامون مجوز چند همسری در اسلام به راه انداختند و این امر را دستاویزی برای مقابله با دعوت اسلامی در اروپا قرار دادند. وی با استفاده از مطالب تورات و انجیل نشان می‌دهد که این امر در شریعت یهودیت و مسیحیت نیز توجیه شده است. لذا دین مبین اسلام در این مورد امر جدید و عجیبی نیاورده است. او آنگاه به زمینه‌های اجتماعی دوران صدر اسلام اشاره می کند و عواملی را که در صدور جواز برای چند همسری مؤثر بوده است را برمی‌شمارد.
Go to the Top