حول الموقع

ذيل الصفحات البطاقة التعريفية
العنوان: حول الموقع
اللغة: فارسي
تأريخ الإضافة: 2011-06-19
الرابط المختصر: http://IslamHouse.com/353944
- هذه البطاقة مترجمة باللغات التالية: فارسي
نبذة موسعة

داده‌های پایه

ساخته شده

1422-02-01 || 2001-04-24

مکان

Riyadh, Saudi Arabia صندوق پستی: 29465 ریاض: 11457

درباره

مجموعه سایت های ’سرای اسلام’ برای معرفی اسلام به بیش از 80 لغت.

شرکت در یک نگاه

مجموعه سایت های ’سرای اسلام’، یکی از فعالیت های مرکز دعوت و ارشاد منطقه ربوه شهر ریاض به شمار می رود. این دفتر، موسسه ای خیریه و دعوی می باشد و هزینه فعالیت های آن از طریق حمایت های مردمی تأمین می شود. این دفتر با حمایت شیخ علامه، عبدالعزیز بن باز رحمه الله، مفتی عربستان سعودی در تاریخ 28/08/1414 هـ ق تاسیس شده است و تحت نظارت ’وزارت شئون اسلامی و اوقاف و دعوت و ارشاد’ عربستان فعالیت می کند. (کمتر بخوانید)

مجموعه سایت های ’سرای اسلام’، یکی از فعالیت های مرکز دعوت و ارشاد منطقه ربوه شهر ریاض به شمار می رود. این دفتر، موسسه ای خیریه و دعوی می باشد و هزینه فعالیت های آن از طریق حمایت های مردمی تأمین می شود. این دفتر با حمایت شیخ علامه، عبدالعزیز بن باز رحمه الله، مفتی عربستان سعودی در تاریخ 28/08/1414 هـ ق تاسیس شده است و تحت نظارت ’وزارت شئون اسلامی و اوقاف و دعوت و ارشاد’ عربستان فعالیت می کند.

اطلاعات کلی

اهداف سایت اسلام هاوس:
شناساندن اسلام و مزایای آن به غیر مسلمانان وآن هم به دهها زبان، تصحیح تصور غلط آنان از اسلام، رفع شبهات وارد شده بر اسلام، وآموزش ضروریات دین در مباحث عقیده و عبادات، بر اساس منهج اهل سنت و جماعت و فهم سلف صالح رضوان الله علیهم، به مسلمانان.

ابزارهای رسیدن به این اهداف:
[1] انتخاب و آماده نمودن محتوای علمی مناسب به زبان های مختلف.
[2] برنامه ریزی، ساخت و توسعه مداوم مجموعه سایت های سرای اسلام به ده ها زبان
[3] تشویق به تألیف و ترجمه کتب و مقالات از عربی به دیگر زبان ها و در دسترس قرار دادن آنها از طریق سایت IslamHouse.com با همکاری متخصصین در این زمینه.

آرمان ها:
[1] استفاده بهینه از شبکه اینترنت در راه دعوت به سوی خدا و رساندن پیام اسلام به زبان‌های زنده مختلف.
[2] معرفی اسلام همان گونه که هست، و تصحیح چهره‌ای که دشمنان اسلام از آن به نمایش گذارده‌اند.
[3] گسترش دایره‌ی فعالیت سازمان‌های دعوی و تبلیغی عربستان سعودی به همه‌ی دنیا، به جای فعالیت در مناطقی محدود در عربستان.
[4] هماهنگ سازی فعالیت‌های دعوی سازمان‌های دعوت و ارشاد عربستان و کشورهای دیگر، و همچنین هماهنگی و همکاری آنها در زمینه ترجمه و مراجعه علمی و لغوی، و ارزیابی میراث گذشتگان به زبان‌های مختلف به منظور عدم تکرار آنها، و همچنین به منظور شناسایی کاستی‌ها و شکاف‌های موجود و سعی در رفع آنها.
[5] ارزیابی دوباره و انتخاب نشریات علمی و دعوی (چاپ شده، صوتی و تصویری) منتشر شده توسط سازمان‌های علمی و دعوی، و شناسایی موارد مناسب آن جهت نشر دوباره آن بر روی اینترنت و محافظت از آن برای نسل های آینده.اهداف سایت اسلام هاوس:
شناساندن اسلام و مزایای آن به غیر مسلمانان وآن هم به دهها زبان، تصحیح تصور غلط آنان از اسلام، رفع شبهات وارد شده بر اسلام، وآموزش ضروریات دین در مباحث عقیده و عبادات، بر اساس منهج اهل سنت و جماعت و فهم سلف صالح رضوان الله علیهم، به مسلمانان.

ابزارهای رسیدن به این اهداف:
[1]
انتخاب و آماده نمودن محتوای علمی مناسب به زبان های مختلف.
[2]
برنامه ریزی، ساخت و توسعه مداوم مجموعه سایت های سرای اسلام به ده ها زبان
[3]
تشویق به تألیف و ترجمه کتب و مقالات از عربی به دیگر زبان ها و... (بیشتر بخوانید)

پاداش‌ها

مجموعه سایت های اسلام هاوس تا به حال موفق به اخذ 4 جایزه شده است:
[1][2] دو بار متوالی موفق به کسب مقام اول در جایزه ’برتری دیجیتالی’ از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی در سال های 2006 و 2007 در بخش فرهنگ الکترونیکی شده است.
[3] موفق به کسب جایزه ’الذکر الخاص’ یعنی "نام ویژه" در سال 2007، در زمینه فرهنگ الکترونیک و در بین کشورهای عربی و خاور میانه شده است. این جایزه توسط مجمع جهانی جوایز (WSA) که زیر مجموعه سازمان ملل می باشد اعطا گردید.
[4] موفقیت در کسب جایزه شارجه در زمینه فعالیت‌های داوطلبانه سال 2010 در زمینه شریعت و دین.

Go to the Top