تصحيح يك اشتباه تاريخي درباره وهابيت

کتاب‌ها شناسنامه
عنوان: تصحيح يك اشتباه تاريخي درباره وهابيت
زبان: فارسی
نویسنده: محمد بن سعد الشويعر
مترجم: اسحاق بن عبدالله دبيرى العوضى
ناشر: سایت عقیده www.aqeedeh.com
چکیده: بی‌تردید کتاب (تصحيح خطأ تاريخي حول الوهابية) نوشتة دکتر محمد بن سعد الشویعر کتاب خوب و مفیدی است که نویسنده در آن به رد و ابطال شبهاست و افتراهای دروغین و ظالمانه‌ای که از سوی دشمنان کنیه توز اسلام به شیخ الإسلام محمد بن عبدالوهاب رحمه الله و دعوت تجدیدی‌اش نسبت داده می‌شود پرداخته است. آنان از نام (وهابیت) یا (وهبیت) سوء استفاده می‌کنند که نام فرقه‌ای از اباضیه (خوارج) است که به عبدالوهاب بن رستم نسبت داده می‌شود. در قرن دوم هجری به دشمنی با اهل سنت و مخالفت با تعالیم اسلام ظهور کرد و در شمال آفریقا انتشار یافت.
مؤلف در این کتاب ثابت کرده است که نامگذاری دعوت شیخ محمد بن عبدالوهاب به وهابیت به دو دلیل اشتباه است.
1- اشتباه تاریخی.
2- اشتباه لفظی.
وهابیتی که علمای اسلام مردم را از آن بر حذر داشته‌اند، در قرن دوم هجری بود، همچنین وهابیت نسبت دادن فرقه به نام پدر فرد است کاملاً اشتباه است. زیرا این کار نسبت دادن شیء به غیر اصل خودش است.
همچنین توصیه می‌کنیم که این کتاب، جهت خدمت به اسلام، نشر علم شرعی و رد شبهاست و ادعاهای دشمنان دعوت شیخ محمد بن عبدالوهاب رحمه الله از سوی دوستان اعم از دعوتگران و دیگر کسانی که توانایی ترجمه آن را دارند، به زبانهای دیگر ترجمه شود.
هرگاه صحت ترجمه و خالی بودن آن از اشکال محرز شود، ریاست این مرکز آماده همکاری کامل، بازنگری و کمک به چاپ ترجمه کتاب خواهد بود.
از خداوند می‌خواهیم که قلب‌ها و اعمال ما را اصلاح، دینش را یاری و شعارش را چیره نماید و دشمنان اسلام را در همه جا خوار و نابود سازد. او شنوا و نزدیک است.
اضافه شده در تاریخ: 2006-05-01
لینک کوتاه: http://IslamHouse.com/1157
این عنوان در موضوعات پایین، موضوع بندی شده است.
دریافت فایل ( 2 )
1.
تصحيح يك اشتباه تاريخي درباره وهابيت
1.1 MB
Open: تصحيح يك اشتباه تاريخي درباره وهابيت.pdf
2.
تصحيح يك اشتباه تاريخي درباره وهابيت
2.1 MB
Open: تصحيح يك اشتباه تاريخي درباره وهابيت.doc
Go to the Top