تنبيهات على أحكام تختص بالمؤمنات

كتب البطاقة التعريفية
العنوان: تنبيهات على أحكام تختص بالمؤمنات
اللغة: فارسي
نبذة مختصرة: تنبيهات على أحكام تختص بالمؤمنات: يحتوي على بعض الأحكام التي ينبغي أن تحرص كل امرأة على معرفتها، مثل: أحكام تختص بالتزيين الجسمي للمرأة‏، والحيض والاستحاضة والنفاس‏، واللباس والحجاب‏، والصلاة والصيام‏، والحج والعمرة، مع بيان بعض الأحكام التي تختص بالزوجية وبإنهائها‏.‏
تأريخ الإضافة: 2007-10-22
الرابط المختصر: http://IslamHouse.com/57888
:: هذا العنوان مصنف موضوعياً ضمن التصانيف الآتية ::
- هذه البطاقة مترجمة باللغات التالية: فارسي - بنغالي - تايلندي - مليالم - بوسني - أوزبكي
المرفقات ( 2 )
1.
أحكام ويژه بانوان
834 KB
فتح: أحكام ويژه بانوان.pdf
2.
أحكام ويژه بانوان
3.8 MB
فتح: أحكام ويژه بانوان.doc
نبذة موسعة

پيشگفتار

شكر و سپاس خدايي را كه به اندازه آفريد و آنگاه هدايت نمود؛ و دو زوج مرد و زن را از نطفهاي كه به صورت مني بود، پديد آورد؛ و گواهي ميدهم كه هيچ سزاوار پرستش به حقي نيست جز الله، و او يكتاست و شريكي ندارد؛ و حمد و ثنا از ازل تا ابد تنها او راست؛ و گواهي ميدهم كه به راستي محمد - صلى الله عليه وسلم - بنده و رسول اوست، كسي كه به آسمان عروج داده شد تا نشانههاي عظيم الهي را نظاره كند؛ درود و سلام بي پايان الهي بر او و بر آل و اصحاب اوكه داراي مناقب و ارزشهاي والا بودند، سلام بسيار زياد ابدي تقديمشان باد.

اما بعد: از آنجايي كه زن مسلمان در دين اسلام جايگاه خاص خودش را دارد؛ بسياري از وظايف و رسالتها به او سپرده شده است. همچنين رسول الله - صلى الله عليه وسلم - بسياري از رهنمودها و ارشادات خويش را به زنان اختصاص داده بود، و در خطبه حجه الوداع خود در صحراي عرفات در مورد زنان سفارشهاي لازم را فرمود، كه نشان ميدهد در هر عصر و زماني بايد به زنان توجه و عنايت خاصي مبذول گردد و مخصوصاً در اين زمان كه به طور ويژه زن مسلمان مورد هجوم قرار گرفته است؛ تا به هر وسيله ممكن كرامت و عزتش سلب شود و از مكان و جايگاه اصلياش پايين افتد؛ بنابراين لازم است نسبت به اين خطر بيدار بود و راه نجات را براي زن مسلمان روشن ساخت.

اميدوارم اين كتاب چراغ راهنمايي براي اين راه باشد؛ البته به وسيله بيان بعضي از احكام و دستوراتي كه مختص به زنان بوده و در اين كتاب گرد آمده است. اين كار مشاركتي ناچيز ولي تلاش و زحمتي مورد نياز است. اميدوارم خداوند متعال به اندازه ارزشش آن را سودمند سازد؛ اين كار اولين گام در اين مسير است و اميد است كه در گامهاي بعدي مفصلتر و كاملتر شود و به حد احسن و عالي ارتقا يابد.

آنچه را كه در اين كار شتابزده تقديم داشتهام، شامل فصول زير است

فصل اول: احكام كلي.

فصل دوم: در بيان احكامي كه به آراستگي جسمي زن اختصاص دارد.

فصل سوم: احكامي كه به عادت ماهانه و استحاضه و خون بعد از ولادت اختصاص دارد.

فصل چهارم: احكامي كه به لباس و حجاب اختصاص دارد.

فصل پنجم: در بيان احكامي كه به نماز زن اختصاص دارد.

فصل ششم: احكامي كه در مورد مردگان به زن اختصاص دارد.

فصل هفتم: احكامي كه در مورد روزه به زن اختصاص دارد.

فصل هشتم: احكامي كه در مورد حج و عمره به زن اختصاص دارد.

فصل نهم: احكامي كه به زناشويي و رشد و تقويت آن اختصاص دارد.

فصل دهم و پاياني: در بيان احكامي كه كرامت زن را حفظ ميكند و عفت او را مصون ميدارد.

Go to the Top