بيان آنچه از مساجد مدينه زيارت آن جايز و غير جايز است

فتاوی شناسنامه
عنوان: بيان آنچه از مساجد مدينه زيارت آن جايز و غير جايز است
زبان: فارسی
فتوا: اللجنة الدائمة للبحوث العلمية والإفتاء والدعوة والإرشاد - عبدالعزيز بن عبدالله بن باز
مترجم: اسحاق بن عبدالله دبيرى العوضى
ناشر: اللجنة الدائمة للبحوث العلمية والإفتاء والدعوة والإرشاد - المكتب التعاوني للدعوة وتوعية الجاليات بحي الربوة بمدينة الرياض - سایت عقیده www.aqeedeh.com
چکیده: بيان آنچه از مساجد مدينه زيارت آن جايز و غير جايز است [ و بدنبال آن فصلى در احکام زیارت و آداب مدینه نبوی خواهد آمد ]
لجنة دائمی افتا و بحثهای علمی سؤالی دریافت کرد که مستفتی بنام م. ا. ع پاسخ آنرا از مفتی کل [عربستان] خواسته بود، فتوای یاد شده به شماره‌ی 1837 مورخه 30/3/1418 بود و اینک عین سؤال، که جواب آنرا از حضرتعالی خواهانم.
1- حکم شریعت اسلامی در مورد کسیکه به مدینه‌ی منوره می‌آید تا در مسجد شریف نبوی به اقامه‌ی نماز بپردازد. بعد به مسجد قبا، و مسجد قبلتین، و مسجد جمعه، و مساجد المصلی (مسجد الغمامه، و مسجد الصدیق، و مسجد علی م) و غیر اینها از مساجد اثری (مساجدی که بعنوان آثار صدر اسلام برجای مانده‌اند) می‌رود و در آنها دو رکعت نماز تحیه المسجد می‌خواند. آیا این کار برای او جایز است؟
2- فرد زائر بعد از زیارت مسجد نبوی فرصت را غنیمت می‌شمارد تا به بقیه‌ی مساجد اثری برود به نیّت اینکه از تاریخ سلف صالح اطلاع حاصل کند و در آن تأمل بورزد و عملاً به تطبیق آنچه در کتب و نوشته‌جات دیده بپردازد و از اماکن تاریخی محل غزوات و مساکن قبایل و ... از [اماکن] انصار اطلاع حاصل کند. لطفاً بفرمایید حکم این اعمال چگونه است؟
اضافه شده در تاریخ: 2006-05-01
لینک کوتاه: http://IslamHouse.com/1163
این عنوان در موضوعات پایین، موضوع بندی شده است.
دریافت فایل ( 2 )
1.
بيان آنچه از مساجد مدينه زيارت آن جايز و غير جايز است
364.8 KB
Open: بيان آنچه از مساجد مدينه زيارت آن جايز و غير جايز است.pdf
2.
بيان آنچه از مساجد مدينه زيارت آن جايز و غير جايز است
2.8 MB
Open: بيان آنچه از مساجد مدينه زيارت آن جايز و غير جايز است.doc
Go to the Top